WSTĘP

Przedmowa

Szanowni Państwo,

 

oddajemy w Wasze ręce kolejne wydanie Raportu Strategicznego IAB Polska w nadziei, że jak co roku będzie on źródłem wielu inspiracji, ale przede wszystkim wartościowej wiedzy. Nasz raport z roku na rok staje się obszerniejszy, podobnie jak dynamicznie rosnący rynek reklamy cyfrowej i komunikacji marketingowej online. Pamiętajmy, że w ubiegłym roku miał miejsce kolejny przełomowy fakt: po zdobyciu przez reklamę cyfrową pozycji lidera wydatków w 2019 roku i utrzymaniu jako jedyny segment dodatnich indeksów wzrostu w kolejnych pandemicznych miesiącach, w roku 2021 wydatki na reklamę inter­netową stanowiły już połowę budżetów przeznaczonych na zakup powierzchni reklamowej. Tym samym rynek polski dołączył do grona najbardziej dojrzałych rynków światowych i europejskich również w tym zakresie. 

Włodzimierz Schmidt

Prezes Zarządu, 
IAB Polska

Dynamika wzrostów ilościowych świadczy oczywiście o sile rynku i ciągle dużym jego potencjale. Pamiętajmy jednak, że równie ważne są aspekty jakościowe, gdyż tylko dbałość o wysoką jakość reklamy cyfrowej pozwoli na dalszy dynamiczny rozwój. Dlatego takie aspekty jak brand safety czy walka z fraudem są niezwykle aktualne, zwłaszcza na ciągle chwiejnym w wyniku postpandemicznego i wojennego kryzysu rynku. Stąd tak duży nacisk kładziemy i będziemy kłaść na branżowe programy jakości oraz na edukację i rozwój ekspertów w obszarze marketingu i reklamy, czyli Was – czytelników raportu.

Wierzę, że jak co roku Raport Strategiczny IAB Polska zaspokoi Wasze wysokie oczekiwania.

Życzę udanej lektury!