ADVERTORIAL
Materiał Sponsora

Subskrypcje – jak pozyskujemy użytkowników

Serwis Wyborcza.pl jest kojarzony przede wszystkim jako rzetelne źródło wiedzy o aktualnej polityce. Jednak to nie polityczne treści sprzedają prenumeraty cyfrowe. Wykorzystaliśmy tę wiedzę, tworząc zupełnie unikalną ofertę na rynku – subskrypcję Wyborczej w formie benefitu. 

Agnieszka Połońska

Wyborcza.pl

Aż 75% treści w serwisach grupy Wyborcza.pl odnosi się do stylu życia. Mówimy tu bowiem także o serwisie Wyborcza.biz, który stanowi biznesową odsłonę rynku, o serwisie WysokieObcasy.pl skierowanym do kobiet, o portalu InstytutDobregoZycia.pl traktującym o rozwoju osobistym i zawodowym, a także o tematycznych działach na Wyborcza.pl jak: ekologia, zdrowie, kultura, sport. To na tym contencie, a także na treściach o społeczeństwie i psychologii, które rozwijamy wraz z uznanymi ekspertami, stworzyliśmy nową ofertę.

Zmęczeni newsami 

Dotychczas z sukcesem budowaliśmy ofertę dla subskrybentów opartą na jakościowym dziennikarstwie odnoszącym się do bieżących spraw. Jednak wiemy, że w postcovidowym świecie odbiorcy mediów poczuli się zmęczeni nadmiarem informacji z kraju i ze świata, trudnymi tematami (covid, wojna, inflacja), szumem informacyjnym. To trend światowy – wg badania Reuters Institute z 2022 r. 36% osób przyznaje, że newsy  mają negatywny wpływ na nastrój! W ubiegłym roku artykuły z kategorii Newsy, Prawo/Rząd i treści wrażliwe w serwisach grupy Wyborcza.pl stanowiły zaledwie 24% sprzedaży subskrypcji organicznej. Aż 76% sprzedaży prenumerat odbywała się na tekstach niepolitycznych! 

Odblokuj potencjał… pracownika! 

W 2022 roku uruchomiliśmy ofertę subskrypcji „Odblokuj potencjał pracownika”. 

Ofertę kierujemy przede wszystkim do dużych firm, których pracownicy otrzymują dostęp do wszystkich treści w naszych serwisach zupełnie za darmo i bez zobowiązań aż przez 90 dni. 

Pracownicy mają nieograniczony dostęp do eksperckich artykułów, podcastów, wideo, webinarów i newsletterów.

To działa! 

Z roku na rok udział sprzedaży subskrypcji dla pracownika w segmencie B2B rośnie – r/r wzrósł o 11 p.p. do 77%. Strategia pozyskiwania nowych subskrybentów oparta na użytecznych, wspierających treściach przynosi efekty, ponieważ odpowiada na oczekiwania użytkowników. Dziś, z ponad 300 tysiącami subskrybentów, Wyborcza jest liderem rynku prasy cyfrowej w Polsce i należy do ścisłej czołówki wydawców na rynkach Unii Europejskiej.