Prosty przepis na zaangażowanie
społeczności TikToka: wykorzystanie twórców
– launch Knorr Chrupiący Kurczak
W Polsce hashtag #food ma prawie 4 miliardy obejrzeń na TikToku1, co wskazuje na ogromne zainteresowanie społeczności użytkowników tą tematyką. Aż 62% użytkowników TikToka w Polsce zakupiło produkt z kategorii Food & Beverage po zobaczeniu go na naszej platformie2. Dla marek z tej kategorii jest to znakomita okazja do budowania swojej pozycji i sprzedaży produktów.

Julia Jędrzejewska
TikTok
Ponadto 31% użytkowników odkryło lub zostało zainspirowanych do pozyskania większej ilości informacji na temat danej marki lub produktu po obejrzeniu wideo twórcy3. Marketerzy nieraz obawiają się, że twórcy przysłonią markę, jednak twórcy na TikToku czynią treści bardziej autentycznymi i bliskimi, zmieniając relacje między markami a konsumentami. 3 na 4 użytkowników TikToka uważa, że treści pochodzące od twórców są wiarygodne, a aż 71% użytkowników TikToka powiedziało, że autentyczność twórców zmotywowała ich do zakupu produktu/marki4. Dzięki dodaniu elementu ludzkiego stają się często kluczowym czynnikiem sukcesu marki. Dlatego reklamy na TikToku, w których pojawiają się twórcy, mają duży potencjał do pogłębiania więzi marki z użytkownikami. Wzmacniają jej postrzeganie i wpływają na rzeczywiste zachowania użytkowników, a także wpływają na wzrost metryk brandowych i efektywność kampanii. Case Knorr udowadnia, że współpraca z twórcami na TikToku może być skutecznym sposobem na osiągnięcie sukcesu w budowaniu marki w kategorii Food & Beverages.

Cel
Knorr, jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek spożywczych na świecie, postanowiła zbudować świadomość swojego nowego produktu – Knorr Chrupiący Kurczak, czyli mieszanki bułki tartej i przypraw, dzięki której łatwo przyrządzimy smaczny posiłek. Marka chciała odmłodzić swoją grupę docelową i podkreślić główne benefity produktu, takie jak szybkość i łatwość przygotowania oraz jego chrupkość.
Dzięki unikalnej i silnej społeczności miłośników jedzenia na TikToku była to idealna platforma do nawiązania kontaktu z grupą docelową i zwiększenia świadomości marki, a unikalne cechy TikToka, takie jak pełny ekran i zawsze włączony dźwięk, stanowią idealny przepis na apetyczną rozrywkę.
Rozwiązanie
Do osiągnięcia celów kampanii marka Knorr wykorzystała reklamy In-Feed. Kampania oparta była w 100% na materiałach twórców, co zwiększyło natywność treści i sprawiło, że stały się bardziej naturalne dla społeczności TikToka. Marka zaangażowała aż dziewięciu twórców, dzięki czemu każdy materiał wideo miał odmienny styl prowadzenia narracji i trafiał do odrębnych grup docelowych. Dzięki temu marka mogła pokazać, że Knorr Chrupiący Kurczak sprawdza się na wiele okazji i jest produktem niemal dla każdego. Produkt mógł dotrzeć do szerszej grupy użytkowników, a treści szybciej przykuwały ich uwagę.
Twórcy stworzyli apetyczne treści w postaci różnorodnych tutoriali i prostych przepisów podkreślających łatwość przyrządzania smacznych posiłków z użyciem fixów Knorr Chrupiący Kurczak. Wszystko to w unikatowym tiktokowym stylu. Dzięki temu kampania błyskawicznie przebiła się do świadomości użytkowników i świetnie dopasowała się do tiktokowych trendów kulinarnych. Kreacje spotkały się z dużym zainteresowaniem, a treści zostały odpowiednio dopasowane do grupy docelowej.

Wyniki
Kampania świetnie wpasowała się w kulinarne trendy TikToka, dzięki czemu skutecznie przebiła się przez inne reklamy i treści na platformie. Zapamiętanie reklamy wzrosło o 27,2%. Można to przypisać silnemu wsparciu mediowemu (kampania osiągnęła ponad 23 mln wyświetleń), dobrej widoczności produktu oraz dużej liczbie wideo. Wszystkie filmy twórców osiągnęły wyniki obejrzeń powyżej benchmarków, a średni wskaźnik 6‑sekundowych obejrzeń wyniósł aż 23,4%. Wskazuje to na uwagę, jaką użytkownicy poświęcają reklamom na TikToku, gdy kreacje są dobrze dopasowane do charakteru platformy poprzez wykorzystanie treści od twórców. Kampania zwiększyła świadomość nowego produktu o 9,9%, a także przyczyniła się do wzrostu przychylności wobec Knorr Chrupiący Kurczak o 5,3%. Dzięki osiągniętemu sukcesowi kampania będzie kontynuowana w przyszłości.
1 TikTok Internal Data – PL, Styczeń 2021 – Marzec 2023
2 TikTok Marketing Science PL Commerce Research 2022 zrealizowane przez InSites Consulting
3 Jw.
4 TikTok Marketing Science Global Creators Like Me Study, 2021 zrealizowane przez Hotspex