
Sztuczna inteligencja – rewolucja w marketingu: wzrost efektywności, oszczędności i satysfakcji klientów
Sztuczna inteligencja i generatywna sztuczna inteligencja (Gen AI) rewolucjonizują marketing, oferując bezprecedensowe możliwości personalizacji, optymalizacji opartej na danych i automatyzacji. Dzięki Gen AI marketerzy mogą tworzyć treści i kreacje dopasowane do mikropotrzeb i preferencji każdego klienta, budując silniejsze relacje i zwiększając zaangażowanie.

Maria Michalska
Google Polska
Analiza ogromnych zbiorów danych umożliwia podejmowanie trafniejszych decyzji dotyczących segmentacji odbiorców, tworzenia treści i optymalizacji kampanii, prowadząc do wyższej konwersji i efektywności działań marketingowych. Ponadto Google Cloud zapewnia zaawansowanym użytkownikom dostęp do najnowszych i najpotężniejszych kart GPU oraz kompleksowej infrastruktury, umożliwiając im samodzielne tworzenie i szkolenie modeli sztucznej inteligencji nowej generacji (Gen AI).
Gen AI automatyzuje czasochłonne zadania, uwalniając czas marketerów na skupienie się na strategicznych aspektach pracy. W rezultacie AI i Gen AI stają się niezbędnymi narzędziami dla marketerów, którzy chcą wyprzedzić konkurencję i osiągnąć sukces w dzisiejszym dynamicznym cyfrowym świecie.
Zalety wykorzystania rozwiązań AI w marketingu:
• Wzrost produktywności: McKinsey1 prognozuje wzrost produktywności funkcji marketingowej o 5–15% całkowitych wydatków na marketing dzięki Gen AI.
• Lepsze wyniki kampanii: Spersonalizowane treści i kampanie prowadzą do wyższej konwersji i lojalności klientów.
• Obniżenie kosztów: Automatyzacja i optymalizacja oparta na danych pozwalają na redukcję kosztów marketingu.
• Głębsze zrozumienie klienta: Analiza danych za pomocą Gen AI dostarcza cennych informacji o zachowaniach i preferencjach klientów.
Narzędzia marketingowe oparte na AI dla nowoczesnego marketera
Klienci Google mają do dyspozycji szeroki wachlarz narzędzi AI i Gen AI dostępnych w ramach Google Ads, Google Marketing Platform i Google Cloud, które stają się narzędziem codziennej pracy. Niektóre z nich to:
• Smart Bidding i Performance Max, które wykorzystują AI do automatyzacji procesu tworzenia reklam i optymalizacji ich między kanałami i pod kątem konwersji.
• Możliwość szybkiego tworzenia wielu wariantów jednego obrazu bazowego: zastępowania tła istniejących obrazów oraz tworzenia zupełnie nowych grafik w kampaniach Performance Max w Google Ads.
• Gotowe rozwiązania oparte na fundamentalnych modelach takich jak np. Gemini for Workspace czy Gemini for Google Cloud, które mają na celu zwiększenie produktywności użytkowników i ułatwienie korzystania z zaawansowanych narzędzi. Gemini może być wykorzystany do:
• automatycznego tworzenia notatek ze spotkań, podsumowywania i streszczania e‑maili oraz wiadomości na czacie,
• analizowania i tworzenia zaawansowanych arkuszy kalkulacyjnych,
• generowania pomysłów na kampanie, posty, wpisy na blogach etc.,
• tworzenia i redagowania spersonalizowanych prezentacji i artykułów,
• generowania kodu na podstawie zapytań w języku naturalnym.
• Vertex AI to platforma, która pozwala na kompleksowe budowanie aplikacji wykorzystujących rozmaite modele sztucznej inteligencji GenAI. Generowanie tekstu, zdjęć i filmów, podsumowanie tekstu, asystenci wirtualni i wiele więcej – to tylko niektóre z możliwości, jakie oferuje Vertex AI. Platforma umożliwia również tworzenie modeli predykcyjnych, które prognozują m.in. skłonność użytkownika do zakupu po odwiedzeniu strony lub aplikacji. Dzięki temu modele te mogą znacząco zwiększyć konwersję działań marketingowych.
• Dialog Flow i Recommendations AI pozwalają na budowanie chatbotów, które mogą prowadzić naturalne rozmowy z klientami, a także na generowanie spersonalizowanych rekomendacji produktów i usług.
Generatywna sztuczna inteligencja (Gen AI) staje się niezbędnym narzędziem dla nowoczesnych marketerów. W dobie rosnącej konkurencji i zmieniających się oczekiwań klientów, Gen AI oferuje strategiczne narzedzia, które pozwalają na rozwój biznesu, których nie można zignorować. Narzędzia Google oparte na Gen AI umożliwiają tworzenie skuteczniejszych kampanii, zwiększając zaangażowanie klientów, personalizując ich doświadczenia i wspierając podejmowanie trafnych decyzji biznesowych, jednocześnie dbając o prywatność i bezpieczeństwo użytkowników. Jako lider w dziedzinie sztucznej inteligencji, angażujemy się w budowanie rozwiązań AI zgodnie z zasadami etyki, przejrzystości i społecznej odpowiedzialności. Nasze zaangażowanie w etyczny rozwój AI podkreślają liczne inicjatywy, takie jak warsztaty i szkolenia dla marketerów, mające na celu promowanie odpowiedzialnego wykorzystania tych narzędzi.
1 Źródło: McKinsey: The Economic Potential of GenAI 2023 (as % of total marketing spending)